dilluns, 29 d’abril del 2013

Bremen - Liliana

1 comentari:

  1. Lilana, les teves mans
    ensenyen les teves veritats.
    Des de l'ull fins al clotet,
    com dos vèrtexs i un segment,
    et dibuixes el serrell.
    Liliana, les teves mans.

    Liliana, el cabell trenat
    llueix, com sempre, ben cuidat.
    I te'l reculls cap a un costat
    i et quedes quieta i expectant
    una classe magistral
    que no podré donar-te mai.

    Liliana, renec dels sants,
    de bisbes i beats.
    Del teu melic al teu camal
    s'hi fa un abisme tan real
    que per ordir-hi és massa aviat
    i per sortir-ne és massa tard.

    Et veig i et tinc tan a l'abast
    que del costum en fem desig.
    I et tinc a prop i tu em somrius
    i jo em confonc i tu m'ho dius.
    I sento el teu alè d'un para,
    el teu estimul dolç i amable.

    Però de la imatge idolatrada
    d'aquesta tarda que ens tenim,
    el temps reposa implacable
    el que és sentència del destí.
    I jo et diré: "molt bona nit".
    Diré: "aquest món s'està enfosquint".

    Diré que el món ja s'ha enfosquit.
    I tens molt temps per despertar
    i aquests camps erms seran llaurats.
    I en un segon ho veuràs clar
    i a cada pas seràs capaç
    de fer que el camp sigui sembrat.
    Llavors el temps s'esgotarà.

    Però tens la vida per davant
    i en un segon t'abocarà
    a un desig descontrolat.
    Faràs bandera del passat,
    tindràs records molt ben guardats
    i, avui, "bona nit" diràs.
    El món avui s'està apagant.

    ResponElimina